Gyakran ismételt kérdések

Mi a Symbol Cloud?

A Symbol Cloud a Symbol Tech Zrt. felhő alapú szolgáltatási központja. Fizikai számítógépeken létrehozott virtuális számítógépekből áll, amelyek több különböző feladatot látnak el.

Mit hívnak Symbol Sky-nak?

A Symbol Cloud szolgáltatási központban az első elindított szolgáltatás a Symbol Sky. Ez egy nagy rendelkezésre állású, bárhonnan, párhuzamosan több felhasználó számára elérhető ügyviteli szolgáltatás csomag, amellyel akár telephelyeit és mobil munkaállomását (otthoni munka, kiszállás) is összekötheti. A Symbol Sky három féle kiépítésben érhető el, amelyekről részletesen a Csomagok összehasonlítása pontban tájékozódhat.

"On the fly, on the sky..."?

“On the fly, on the sky” a szlogen. Szeretnénk ezzel nyilvánvalóvá tenni, hogy azonnal (on the fly) elérhető, telepítés nélküli szolgáltatási csomagokat kínálunk felhő környezetben (on the sky).

Milyen előnyökkel jár a felhő?

Nyilvánvalóan a felhő lesz az a megoldás, amely a (közel)jövőben kiváltja a “saját iroda, benne saját szerver” szemléletet. A felhő skálázhatósága miatt olyan érzése van, mintha minden hónapban újra cserélné a szerverét, Így mindig a legjobb szervere Önnek van. További információk >>

Hasonlít a GoogleDrive-ra, SkyDrive-ra és a Dropbox-ra?

A virtuális számítógépeken futtatott, ügyviteli felhasználásra specializált kiszolgáló alkalmazást még véletlenül se keverje össze egy tárhely szolgáltatóval! A több számítógépen (amelyek általában egyazon felhasználó tulajdonában vannak) megosztott dokumentumok kezelése csupán egy hagyományos tárhely, amely könnyebben kezelhető az FTP-nél. Az ügyviteli célokra készült kiszolgáló az ügyviteli folyamatokat támogatja és inkább hasonlít egy alkalmazásszerverre, mint egy webes tárhelyre.

Amazon felhővel (AWS) összehasonlítva?

Az Amazon felhő megoldására már jobban hasonlít, leszámítva a magyar IP tartományból adódó sebesség előnyt és a saját adatbázis kezelő használatát. Továbbá a Symbol Sky szolgáltatás csomagban a felhasználói programot, annak mindenkori aktuális változatát ingyen kapja. Nem csak az adatbázishoz tud csatlakozni, hanem a kliens program használati lehetősége is az Öné.

Milyen eszközökre van szükségem?

Számítógép, legalább Windows XP SP2 operációs rendszerrel
Windows operációs rendszerre telepített .NET framework keretrendszer (Windows Vista, Win7, Win8 és Win10 már tartalmazza)
Internet kapcsolat (amely lebonthat néha, nem követelmény az állandó kapcsolat)
Nyomtató, egér, billentyűzet

Biztonságban vannak az adataim?

Az adatai biztonságát garantáljuk, a mi adataink is ugyanabban a felhőben vannak. A gyakorlatban a virtuális számítógépek (amelyek a terheléseloszlás miatt váltakozva működnek) közül mi sem tudjuk pontosan, hogy mikor éppen hol található meg egy adat. A klimatizált szerverterembe csak egy kollégánknak van joga belépni, de neki is csak különleges esetben. A telepített szervereinket inkább kihozzák az ügyféltérbe, ha cserélni kell őket. A gyakorlatban illetéktelen ember nem fér hozzá fizikálisan sem a számítógépekhez.

Ti beleláttok az adataimba?

Ahogy a rendszergazdája vagy tárhely szolgáltatója belelát minden szerveren tárolt adatába, úgy mi is bele tudunk nézni az adatbázisba. Ahogy a rendszergazdának vagy tárhely szolgáltatónak sincs arra felhatalmazása, törvényi lehetősége és főleg szabadideje, hogy ott több órányi munkával valami (Önnek) “érdekeset” találjon, úgy számunkra is csak nagy mennyiségű adatnak (semmiképp nem nagy értékű információnak) tűnnek a bitek.
Amennyiben problémája adódik az ügyviteli rendszerével, az adatbázishoz az arra kijelölt kollégáink hozzáférnek. Az ilyen hozzáférések, módosítások is pontosan naplózásra kerülnek az adatbázisában, függetlenül attól, hogy nem Ön végezte a módosítást.

Vannak-e karbantartási leállások?

Minden rendszer életében vannak karbantartási feladatok, amelyeket el kell végezni. Az ilyen feladatokat – ha azok tervezhetőek és tervezettek – minden esetben munkaszüneti napokon 20h-04h-ig végezzük. Az ilyen leállásokból a felhasználónak semmit nem szabad észrevennie.

Mit tartalmaz és mit nem az előfizetés?

Tartalmazza:
Symbol Sky kiszolgálón elhelyezett személyes területet, amelyen a céges adatbázisok foglalnak helyet.
Symbol Sky terület paraméterezését (cégadatok, céglogó)
Symbol Sky kliens alkalmazás mindenkori legfrissebb verzióját
Automatikus frissítést az új ügyviteli rendszer változat (programverzió) megjelenésekor
Biztonsági mentést, napi két alkalommal
Biztonsági mentés letöltési lehetőségét (Prémium szolgáltatási szint esetén)
Ügyfélszolgálati támogatás telefonon munkanapokon 9-17h-ig, emailben egész nap

Nem tartalmazza:
Felhasználói számítógépet
Internet előfizetést, abban foglalt adatforgalmi díjat
Publikus webtárhelyet
Publikus FTP tárhelyet
E-mail szolgáltatást

Ez most bérlés, részletfizetés vagy lízing?

Bérlés abban az értelemben, hogy a szoftvert nem kell egyben megvásárolnia, annak használati jogára tud előfizetni havi rendszerességű szolgáltatásként.
Részletfizetés abban az értelemben, hogy előre tervezhető, fix havi költségű kiadással számolhat, amelynek során igénybe veheti a szolgáltatást, de a szolgáltatással a termék tulajdonjogát nem szerzi meg, az adatai tulajdonjoga pedig mindig az Ön birtokában van.
Lízing abban az értelemben, hogy cég szolgáltat cégnek, a költségekről ÁFA-s számlát kap. Ezen túl a lízingbeadó (Symbol Tech) vállalja, hogy a szóban forgó eszközt, a lízingtárgyat megvásárolja, és a lízingbevevő (Ön) részére átengedi annak használati jogát. Cserébe a lízingbevevő köteles lízingdíjat fizetni.

Kell-e előre fizetni valamit?

Az előfizetés szó a nevében foglalja, hogy a szolgáltatás igénybe vételéhez az első havi díjat be kell fizetni. Hűségnyilatkozat (azaz tartós partnerség) esetén már az első havi díj tényleges beérkezése előtt (a hűségnyilatkozat aláírt példányának beérkezésével egy időben) is elkezdheti használni felhő szolgáltatását.

Miért nincs ingyenes verzió?

Ahogy a mondás tartja: “Ha valami ingyen van, akkor az áru Te magad vagy!” Az ingyenes kedvcsináló szolgáltatásokhoz képest már a felhőben működő ügyviteli rendszer beüzemelése is komoly emberi erőforrásokat igényel. Cégünk elve, hogy kiváló munkát végzünk és mindezt a gazdasági modelleknek megfelelően pénzért végezzük.

Miért felhasználónként van licensz?

Szolgáltatói szinten a felhasználó az egység. Hat felhasználó kétszer akkora terhelést jelent egy eszköznek (vagy hálózatnak), mint három felhasználó. Úgy véljük, hogy a cége méretének is jó mérőszáma a felhasználói licensz-ek száma. Fontos, hogy korlátlan számú felhasználót lehet a rendszerben rögzíteni a felhasználói licenszek száma a párhuzamosan bejelentkezett felhasználók számát korlátozza.

Mekkora tárhely jár egy cégnek?

A csomagokhoz rendelt tárterület méretet a Csomagok összehasonlítása menüpontban tudja megnézni. A csomagok mérete kb. 4 évnyi adat tárolását teszi lehetővé, sok csatolt dokumentum esetén is bőven elég 3 évre a tárhely. Amennyiben a tárhely használata megemelkedne, Prémium szolgáltatási szint igénybe vételével a méretet megnégyszerezheti.

Többcéges működéssel is elérhető?

A Symbol Sky szolgáltatás több céges működéssel is elérhető. Ilyenkor egy céges adatbázisban vannak több cég adatai. Több cégre vonatkozó, egyben megjeleníthető lekérdezések előnyösek lehetnek azon cégvezetőknek, akik több cégük állapotát egyben szeretnék látni. A több céges Symbol Sky szolgáltatás áráról érdeklődjön kollégáinknál!

Meglévő ügyfelek számára is elérhető?

Meglévő ügyfeleink, már megvásárolt szoftvereikkel is beköltözhetnek a felhőbe. Erre egy speciális, “hosting” megoldást dolgoztunk ki, amelyben figyelembe vesszük, hogy mióta  partnerünk és mennyi van még a termék támogatási időszakból. A konstrukcióval kapcsolatban kollégáink tudnak felvilágosítást adni, írjon nekik egy üzenetet a Kapcsolat menüpontban!

Minden kollégának a felhőbe kell költöznie?

A Symbol Sky igénybe vételével az irodai szerverére már nincs szüksége. Minden kolléga, a jelenleg az irodában dolgozó kollégák és a mozgásban lévők egyaránt a felhőhöz fognak kapcsolódni. Rendes (a kor követelményeinek megfelelő) irodai internet elérés esetén, a felhő szolgáltatás gyorsabb lesz (!!!), mint a jelenlegi irodai szerverük, emiatt már nem is kérdés, hogy minden kollégának a felhőben kell-e dolgoznia, ugye?

Egy felhasználó számára is elérhető?

Bár felhő szolgáltatásunk elsődleges célja, hogy több kolléga, térben elkülönülő munkahelyét egyesítse vagy elszórt telephelyeket összekössön, Symbol Sky termékeink egy fős cégek számára is elérhetőek. Ha még egyedül dolgozik, kollégák nélkül működteti a cégét, akkor is válassza a  felhő szolgáltatásunkat! Amint bővül és új kollégák jönnek, ők is be fognak tudni kapcsolódni a felhőbe. Ehhez elég bővítenie az egyidejűleg beléptethető felhasználók számát.